Glutenfri kiks med nigellafrø


Nigella-frø smager fantastisk, og giver en særlig krydret smag til disse skønne, glutenfri kiks. Jeg opfandt dem på en detox, hvor man skulle indtage Nigella-frø i forbindelse med udrensning af leveren. Men jeg udrensede den helt forkerte vej, når jeg skulle sluge de frø i vand...hmmm...så noget måtte jeg finde på.

Ingredienser:
125 g. mandelmel
50 g. sesamfrø
50 g. solsikkekerner
15 g. hørfrø
så mange Nigella-frø, som jeg kunne se mig selv spise
1/4-1/2 tsk. groft havsalt
2 æg
30 g. smeltet smør (kan erstattes med andet fedtstof).

Sådan gør du:
Alt det tørre samles med to æg og derefter smeltet smør. Bredes tyndt ud på bageplade og bages v. 160 grader varmluft i 20-25 minutter. Skæres ud og køles af.
Der bliver 16 store kiks.

Kommentarer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nænner ikke at slette....

...denne lille feature fra min oprindelige blog for mange år siden. Så længe har Christian og jeg været kærester: Daisypath Anniversary tickers

Kontakt mig

Navn

Mail *

Meddelelse *